Roadtrip USA 2011 - Lørdag d. 21-05
Barstow
Vi startede dagen med at køre mod et af feriens hovedpunkter - den måske næstældste aktive mystery cache i verden (udlagt i november 2000). Cachen ligger i et lille bjergområde i ørkenen ved Barstow. Vi var ret spændte på, hvor tæt på cachen det ville være muligt at komme i en tohjulstrukket udlejningsbil. På vej til cachen måtte vi noget overraskende undvige en skildpadde i ørkenen! Vi havde ikke lige ventet at møde sådan en fætter der!
Det viste sig, at vi kunne køre ret tæt på cachens nulpunkt. Vi var lidt usikre på, om det ville lykkes at finde cachen, for der havde været et par DNF'er nogle få uger før vores ankomst. Heldigvis tog det ikke lang tid at lokalisere gemmestedet, og efter at have fjernet nogle sten kunne vi hive en megastor ammoboks frem. Den originale logbog var stadig i cachen. Det var sjovt at bladre i den og læse found logs fra en tid, hvor folk gerne fyldte kvarte og halve sider med deres oplevelser. På vej tilbage til bilen mødte vi en pænt stor ørkenfarvet gekko.
Vi satte nu kursen mod et lille powertrail øst for Barstow. Her blev vi stoppet af en sheriff ved en "lost place" cache. Vi var åbenbart mistænkt for at ville tænde ild i et træ, men kunne berolige sheriffen med, at vi bare var på cache-jagt. Herefter fortsatte vi til Calico Ghost Town. Det var en spændende oplevelse at gå rundt i den gendannede sølvmineby. På vej tilbage til Barstow fandt vi en cache udlagt af en cacheejer, hvis navn startede med et 0 (tal). Det kavlificerede os til en alfanumerisk challenge cache, som vi muligvis ville få en chance for at besøge senere på turen (og det gjorde vi). Vi kom også forbi en cache ved navn 'The Barstow Chamber of Geocommerce'. Efter at have søgt et stykke tid, opdagede vi noget specielt på det store reklameskilt på nulpunktet. Kig godt efter på billedet nederst til højre!
Under vores tur rundt i Barstow mødte vi de to unge mennesker, som var kommet sent i gang med powertrailet på Route 66 i går. De fortalte, at de var blevet færdige kl. 5:30. Ikke underligt at de så trætte ud og havde morgenhår. Da vi kom tilbage til hotellet, virkede nøglerne ikke. Af en eller anden grund var kommunikationen mellem Booking.com og hotellet gået galt, og hotelejeren troede derfor, at vi kun havde booket én nat. Det burde have været en smal sag at arrangere en forlængelse af vores booking, men hotelejeren opførte sig særdeles uprofessionelt og var mere optaget af at pointere, at det ikke var ham, der havde lavet fejlen, end at løse problemet. Efter at have spildt en rum tid på at debattere kunne vi endelig komme ind på vores værelse igen - og sætte kursen mod et sted at spise aftensmad.